Php Dersleri-5-Switch Kullanımı

Eğer uzun bir kod yapınız var ve çok fazla sayıda if-else-elseif kullanmak sunucunuzun yazdığınız kodları derlemesi ve ekrana birşeyler yazdırması uzun sürebilir bu site açısından eğer ki zaman aşımı olursa sitenin açılmamasına dolayısıyla ziyaretçi kaybetmenize sebep olabilir bu gibi durumlarda "switch" ortaya çıkıyor kullanımı gayet basit olan ve sistemi fazla yormayan bir ile birlikte öğrenim zorluğuda yok..


Kodlar Aşağıda :)

<?php
   $sinif = 3;

   switch( $sinif )
   {
      case 1:
         echo "Ben orta okul 1 sınıf öğrencisiyim!";
         break;
      case 2:
         echo "Ben orta okul 2 sınıf öğrencisiyim!";
         break;
      case 3:
         echo "Ben orta okul 3 sınıf öğrencisiyim!";
         break;
      default:
         echo "Ben orta okul 1-2-3 sınıf öğrencisi değilim!";
   }
?>
   

Yukarıdaki kodlarda ki sistem şu şekilde;
sinif değişkeni switch kodundan geçtiğinde değişkenin değeri alınıyor.Yani Kaç ayrı ihtimal olacağı öğreniliyor..
case komutu ile her ihtimalde neler yapılacağı belirtiliyor.
her case kodunun sonlandırılması için "break;" kodu kullanılıyor ve bir sonraki case çalışması gerektiği belirtiliyor.

switch-case kullanımı sadece sayısal olarak kullanılmak zorunda değil istersek alfanumerik olarakta kodlayabiliriz..

Aşağıdaki örnekte alfasayısal kullanım gösterilmiştir 



<?php
   $benkimim = "Ali";

   switch( $kimin )
   {
      case "Ali":
         echo "benim adım ali";
         break;
      case "Hasan":
         echo "benim adım hasan";
         break;
      default:
         echo "benim adım hasan veya ali değil";
   }
?>
   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seçilmiş serisi hangi kitaplardan oluşur

İşletmenin Kuruluş Çalışmaları

DDOS attack Bazı Basit Kodlar