Nehir Tanrısı

Kitabı İnternet'ten aldım ve yazarın adını hiç duymadığım için çok tereddüt ettim ama yorumların hepsinin olumlu olduğunu görünce kitabın devamı olan Yedinci Papirüs kitabı ile birlikte aldım ve aldığım için de çok mutluyum.

Roman


Bu kitaplar serisi;

  • Nehir Tanrısı
  • Yedinci Papirüs
  • Büyücüler Kralı
  • 11. Yazıt
olarak 4 tanedir.

Nehir Tanrısı kitabın ana karakterleri;

  • Köle Taita
  • Lord İntef
  • Lostris
  • Tanus
  • Firavun Mamose
  • Memnon

Nehir Tanrısı romanı Mısırda yaşamış eski bir dönemdeki kral ve çevresindeki kişileri aktarıyor. Kitap Taita adında biri tarafından kahramana bağlı bakış açısı ile anlatılıyor. Taita birçok özelliğe sahip(silah geliştirme, mimarlık, muhasebe, fal bakmak vb.) bu özellikleri ona Lostris'in yanında yer almasına imkan veriyor. Taita aslında bir köle ve aynı zamanda hadım(erkeklik organı kesilmiş kişi.) ama buna karşın bence tam bir yönetici. Kitaba tamamen yön veriyor. Onun düşünceleri sayesinde bir çok olaydan kurtuluyorlar. Taita aynı zamanda kendini övmeyi seven biridir. Kitap biraz karışık aslında ama bu karışık olayların içinden çıkılmasını beklemek ve aynı zamanda okurken o akışa kendini kaptırmak çoğu kitabın üzerimde başaramadığı bir şey... Bu yüzden eğer bir kitaba başlayacaksanız ve karar veremiyorsanız bu kitabı okuyun daha sonra Wilbur Smith'in bütün kitaplarını okumak isteyebilirsiniz. Ben düşünüyorum :)

Bir de kitabın sonunda olayların gerçekten olduğu söylenmiştir. Bunu bilerek okursanız bence kitap daha anlam kazanacaktır...
Bu kadar kısa tutmamın kararı uzatırsam bir çok bilgiyi açıklarım ve kitabı aldığınızda hiçbir anlamı kalmaz... 

Herkese İyi Günler...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seçilmiş serisi hangi kitaplardan oluşur

İşletmenin Kuruluş Çalışmaları

DDOS attack Bazı Basit Kodlar