George Orwell

Genelde birisini tanımlarken doğum tarihinden nerede doğduğundan bahsederek başlanır ancak ben öyle yapmayacağım. George Orwell 1900-1950 yılları arasındaki devletlerarası meseleleri anlatan hem tarihi yönü hem edebi yönü olan yazar. Boğulmamak İçin adlı eserinde "Hayvanlar Çiftliği" ve "1984" adlı romanlarının nüvesi niteliğini taşır. Boğulmamak İçin adlı eserde George Bowling adlı kişinin 1900-1940 arasında yaşamış olduğu hayatı anlatıyor. Gittikçe şişmanlamakta olan Bowling evli ve 2 çocuk babasıdır. Savaşı görmüştür. İngiltere'nin savaşa bakış açısını yansıtır. Kitapta ara ara Hitler'den bahseder. İlk olarak bu kitap tercih edilirse belki yazar sıkıcı denilebilir ancak yukarıda saydığım 3 eserini okudum ve diğer eserlerini okumakta niyetliyim. Aslında Boğulmamak İçin'den bahsetmek gerekirse fazla bir şey söyleyebileceğimi sanmıyorum. Kısaca bir tanım yapıp bırakayım. Savaşları görmüş, savaşa katılmış, savaştan sonra hayatı değişmiş, gelecek olan savaşı tahmin eden adamın hayatını onun gözünden anlatan kitap.

Hayvan Çiftliği diğer dediğim roman gibi bir şey söyleyebileceğimi sanmıyorum. Anlatılmaz yaşanır denecek kitaplardan George Orwell'ın kitapları. Hayvan Çiftliği yönetimin insanlardan alınıp hayvanlara geçmesini anlatır. Sosyalist düzenin çıkar uğruna hiçbir zaman olmayacağını anlatmaya çalışmış.( Ya da ben öyle anladım) Ancak çiftlik yönetimi insanlardan alınıp hayvanlara verilmiş, daha zeki olarak tabir edilen domuzlar yönetime el koyup diğer hayvanları özgürlük konuşmalarıyla daha fazla çalıştırmaya başlamış. İçteki olaylar yetersiz kaldığı için ve baştaki domuz kendi çıkar ve rahatı için yaşamaya bakınca olaylar sarpa sarmış istenilen yaşama hiçbir zaman ulaşılamamış sonunda domuzlarla insanlar bir olmuştur.

1984 okuduğum ilk romandı. Benim ilgimi çekmesinin sebebi bir distopya olmasıydı. Yeni dünya oluşumu adı altında yazılan romanlar her zaman favorimdir. Neden 1984? Bu soruyu merak etmiştim kitabı aldığımda ilk sayfalarında çevirmenin notları vardı. İlk 20 sayfada bu sorumun cevabını aldım 1948 yılında bitirmiş kitabı yazarımız, 48 i ters çevirmiş ve 84 yapmıştır. Bunu da diğerleri gibi kısa keseceğim çünkü bu kitapları okurken vereceğim bir ayrıntı bütün hevesinizi kaçırabilir. 1984'te Boğulmamak için romanında olduğu için roman bir kişinin etrafında dönüyor. Düşünce özgürlüğünün olmadığı bir dünyada bu engelleri yıkmak isteyen ancak umudu olmayıp korkan bir adam. Hiç kimseye güven olmadığını hatırlatıyor insana hele öyle bir ortamda. Sürekli izlendiğiniz bir hayat düşünün ve düşünmenin yasak olduğu bir hayat. Herkes robot gibi olacak ve tek bir şeye itaat edecek "BÜYÜK BİRADER"...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Seçilmiş serisi hangi kitaplardan oluşur

DDOS attack Bazı Basit Kodlar

İşletmenin Kuruluş Çalışmaları